javadfk_body_language_power_poses

ده روش استفاده از زبان بدن برای بهبود ارتباط

آیا تا به حال متوجه‌ی رابطه‌ی بین زبان بدن و مهارت برقراری ارتباط شده‌اید؟ چرا افراد احساساتی اشخاص بیشتری را به خود جذب می‌کنند و مشکلات ارتباطی کمتری نسبت به افراد خشک و منزوی دارند؟ قصد ما در این مقاله آشکار کردن اسرار مهارت‌های استفاده از زبان بدن به منظور بهبود سازی توانایی برقرار کردن ارتباط است.

۱. دست‌به‌سینه نباشید و پاهای خود را روی هم نگذارید

برای اینکه به مخاطبان خود نشان دهید که با آن‌ها صادق و باز هستید، باید بدن خود را نیز در این حالت قرار دهید. اگر دست به سینه بنشینید و یا پاهای خود را روی هم قرار دهید، در حالت دفاعی و محتاطانه به نظر خواهید رسید و این امر در برقراری ارتباط مؤثر به ضرر شما خواهد بود.

۲. تماس چشمی برقرار کنید

اگر در هنگام معاشرت به چشمان شخص مقابل نگاه کنید، نشان خواهید داد که به حرف‌های آن‌ها علاقه‌مندید، اما اگر به اطراف خود خیره شوید به نظر خواهد رسید که به حرف‌های آن‌ها گوش نمی‌دهید و به مسائل دیگر فکر می‎کنید. برای بهتر کردن حضور خود در مکالمه سر خود را نیز تکان دهید. صحبت کردن و برقراری ارتباط با شخصی که هیچ حالتی در چهره‌اش مشخص نیست بسیار سخت و دشوار است و اشخاص متوجه نخواهند شد که آیا با آن‌ها موافقید یا مخالف.

۳. با تمام چهره‌ی خود لبخند بزنید

لبخند واقعی نه تنها شامل نشان دادن دندان‌ها می‌شود بلکه باید تمام اعضای چهره‌ از جمله ابروها، چشم‌ها و گونه‌های خود را در آن دخیل کنید. سعی کنید لبخندتان مصنوعی نباشد. افراد، اطراف شخص خندان جمع می‌شوند زیرا حس می‌کنند آن شخص خواهان صحبت با آن‌هاست.

۴. به افراد اشاره نکنید

همه می‌دانند که اشاره کردن با انگشت به مخاطب هنگام صحبت امری دور از نزاکت است. اگر این عادت را دارید، تا آنجا که می‌توانید از انجام آن خودداری کنید.

۵. دست‌ها و شانه‌های خود را نیندازید

هنگامی که دست‌ها و شانه‌های خود را پایین می‌اندازید خود را فردی کوچک نشان می‌دهید و افراد به شما توجه نخواهند کرد. اگر توجه و علاقه‌ی دیگران را می‌خواهید شانه‌هایتان را عقب برده و سینه‌تان را به جلو بیاورید. داشتن این حالت به شما کمک خواهد کرد که با اعتماد به نفس و آرام به نظر برسید.

۶. از مخاطب خود زیاد فاصله نگیرید

بسیار نزدیک شدن به مخاطب باعث معذب شدن او می‌شود اما داشتن فاصله‌ی زیاد نیز روش دیگری برای معذب کردن وی است. این فاصله‌‌ی زیاد آن شخص را گیج خواهد کرد زیرا باید برای این که شنیده شود بلندتر صحبت کند.

۷. پای خود را به سمت دیگر نچرخانید

ممکن است عجیب به نظر برسد اما پاها صادقانه‌ترین قسمت بدن هستند. ایستادن با پاهای باز شما را با اعتماد به نفس می‌کند و به این ترتیب شما احساس راحتی خواهید کرد. دانستن در مورد این قسمت از زبان بدن به شما اجازه می‌دهد بدانید چه زمانی به حالت دفاعی دیده می‌شوید.

۸. لبخند بزنید و بخندید

بهترین روش جذب افراد از طریق زبان بدن لبخند و خنده‌ی صادقانه است. بنا به دلایل زیادی افراد جذب اشخاصی می‌شوند که لبخند می‌زنند. خنده واگیردار بهترین راه برای پیدا کردن خود در مرکز توجه همه و تبدیل شدن به فرد مورد علاقه‌ی همه است. خندیدن یک سلاح قدرتمند است.

۹. سر خود را پایین نیاورید

بیش از حد سر خود را بالا نبرید زیرا دیگران فکر می‌کنند که شما فردی مغرور هستید، اما آن را بسیار پایین نیز نیاورید. پایین نگه داشتن سر شما را فردی خجالتی و منزوی نشان می‌دهد و این امر باعث می‌شود دیگران از صحبت با شما بترسند. پایین نگه داشتن سر همچنین این تصور را ایجاد خواهد کرد که شما احساس گناه می‌کنید و مانع داشتن گفتگو با شما می‌شود زیرا دیگران نمی‌دانند چگونه با شما تماس چشمی برقرار کنند.

۱۰. چیزی در مقابل قلب خود نگه ندارید

اگر در یک مهمانی هستید، سعی کنید نوشیدنی‌تان را در مقابل سینه‌ی خود قرار ندهید، زیرا در مقابل شرکای گفتگو بسته به نظر خواهید رسید. در حقیقت، هرگز چیزی را در مقابل قلب خود نگه ندارید: این ژست باعث می‌شود که شما محافظه کارانه و محتاط نشان دهید. اگر چیزی در دست دارید، فقط آن را در نزدیکی پای خود نگاه دارید.

منبع: Pickthebrain

نظر شما چیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.