javadfk_just shut_up_and_do_it

خفه شو و انجامش بده! ۷ گام برای پیروزی

مجله «پنجره خلاقیت» کتابی از برایان تریسی منتشر کرده با عنوان «فقط این ۷ کار را انجام بده و موفق شو» البته عنوان دقیق کتاب این است:
Just shut up and do it! 7 steps to concuer
خفه شو و انجامش بده! ۷ گام برای پیروزی

کتاب کم حجم است و با ادبیات روان و بسیار سلیس نوشته و البته ترجمه شده است. اصولی بسیار ساده ولی مهم برای رسیدن به موفقیت را بیان می کند.
در ادامه بخش هایی از کتاب را تقدیم می کنم:

۱-همه شما به جز محدودیت هایی که خودتان در ذهن خودتان به وجود می آورید،هیچ محدودیت دیگری ندارید.

۲-چند سال قبل پرسیدن این سوال را شروع کردم: چرا بعضی ها موفق تر از بقیه هستند؟ مهم ترین جواب شگفت زده ام کرد: موفقیت شما بستگی دارد به کاری که شما همین الان و در همین لحظه انجام می دهید.

۳-با ارزش ترین دارایی شما شهرت تان است.همان چیزی است که مردم درباره شما فکر می کنند و وقتی حضور ندارید،درباره تان می گویند.

۴-در پس تمام اهداف ما یک هدف وجود دارد: شادی،هر کاری که ما انجام می دهیم تلاشی برای رسیدن به شادی است.
شادی چیست: تحقق پیدا کردن تدریجی یک هدف ارزشمند یا ایده آل

۵-کارهایتان واقعیت را می گویند:
چیزی که می گویید یا آرزو،رویا یا قصدش را دارید اهمیتی ندارد،تنها چیزی که مهم است آن چیزی است که انجام می دهید،کارهایتان در هر ساعت و در هر دقیقه به شما و هر کسی که در اطرافتان است می گوید شما دقیقا چه کسی هستید و چه چیزی می خواهید.

۶-وینس لومباردی،مربی فوتبال به خاطر چیزی معروف شده بود که به آن «زمان لومباردی» می گفتند،تعریف زمان لومباردی این بود«۱۵ دقیقه قبل از زمان تعیین شده» اگر زمان حرکت اتوبوس ۹ صبح تعیین شده بود،به همه بازیکن ها یاد داده بودند ساعت ۸:۴۵ صبح آنجا باشند،اگر آنجا نبودید اتوبوس بدون شما می رفت.تصمیم بگیرید نه تنها سروقت باشید بلکه برای هر قرار ملاقاتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر آماده باشید.

۷-ما به شوخی می گوییم هر کسی دوست دارد موفق،ثروتمند،ترکه ای! و مشهور باشد و از یک زندگی فوق العاده لذت ببرد ولی خیلی ها قبل از اینکه شروع کنند به این نتیجه می رسند به یک تعطیلی کوچولو نیاز دارند!

۸-عبارت «من مسئول هستم» را در هر جایی بگویید که احساس عصبانیت یا ناراحتی درباره هر کسی یا هر چیزی داشتید.این عبارت متحول کننده بزرگی است.درست مثل وقتی که سیم لامپ را از پریز می کشید و لامپ خاموش می شود،وقتی می گویید من مسئول هستم احساسات منفی تان خاموش می شوند و فورا از بین می روند.شما نمی توانید بگویید من مسئول هستم و همزمان عصبانی و نگران بشوید یا بترسید،این عبارت جلوی انتقاد کردنتان را می گیرد.این جمله شما را از قربانی شرایط بودن تبدیل می کند به استاد شرایط بودن.امروز تصمیم بگیریدمسئولیت ۱۰۰ درصد همه زندگیتان را بپذیرید این می تواند بزرگترین و هیجان انگیزترین تصمیم شما تا همین امروز باشد.

۹-کاری را که از آن می ترسید انجام دهید و آن وقت مرگ ترس حتمی است.
انجام دادن عمدی کاری که از آن می ترسید ترس را از بین می برد.یکی از بزرگترین ترس های ما ترس از رد شدن است.می خواهم یک قاعده ارزشمند موفقیت به شما بگویم هیچ وقت کاری را از ترس اینکه بقیه ممکن است درباره شما چه فکری کنند انجام ندهید چون واقعیت این است که هیچ کس هیچ وقت درباره شما فکری نمی کند.

۱۰-از فروش و رد شدن می ترسید از روش صد تماس استفاده کنید، برای اینکه رکورد فروش را بزنید بروید و ۱۰۰ تماس بگیرید و به نتیجه اهمیتی ندهید. فرض کنید در ازای این ۱۰۰ تماس به شما ۳۰ دلار می دهند چه افراد بخرند و چه نخرند و حتی تلفن را به روی شما قطع کنند. اگر شما ترسی از رد شدن نداشته باشید و به سرعت با ۱۰۰ نفر تماس بگیرید بدون اهمیت دادن به اینکه چیزی می خرند یا خیر شما انرژی و اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورید و جالب اینکه خیلی ها هم می خرند. بهتر است به جای کلمه شکست از بازخورد استفاده کنیم.

۱۱-اگر شما درباره مهم ترین مواردی که باید انجام دهید مطمئن نیستید اغلب انجام دادن کارهایی را تمام می کنید که ارزش کمی دارند یا هیچ ارزشی ندارند،اغلب موفقیت ها در زندگی از شفافیت کامل به دست می آید.

۱۲-چگونه عمل گرا شوید: از چک لیست استفاده کنید،وظیفه تان را برش دهید، کار را زخمی کنید،از قانون ۲۰-۸۰ استفاده کنید،به خودتان پاداش بدهید،به دیگران قول و تعهد بدهید.برنامه و آداب روزانه داشته باشید.

نظر شما چیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.